19/11


Assalamualaikum wbt..




All praise to Allah.Harini Intan berjaya bangun awal setelah sekian lama mengidam.,hehe!!Malu juga apabila hampir setiap hari saya menerima SMS dari seorang sahabat yang memberi semangat untuk bangun awal dan berqiamullail (teka sape?jeng jeng jeng..).Malu apabila adik Kamel pun boleh bangun awal untuk bertahajud..Ehem,ehem...camne ni Intan??~Apa-apapun saya bangga dan menjadi lebih bersemangat kerana mempunyai teman-teman yang baik seperti kamu.Bantu dan bimbinglah kawanmu yang sentiasa alpa ini yer..Teringat kata-kata Kak Leni semasa berjumpa dengannya pada waktu summer yang lepas.Kata-katanya lebih kurang begini.

  • Tak perlulah kita claim kita ini pejuang Allah selagi mana kita tak konsisten dalam menunaikan tahajud setiap malam".Pesanan ini dipetik beliau dari TGNA.
  • "Kita perlu selalu membaca al quran,seolah-olah pengkhataman al quran itu menunjukkan umur kita sekarang".Meaning kalau sekarang saya berumur 17 tahun,maka 17 kalilah sepatutnya saya dah khatam al Quran.(Wooowii,banyak nak kena kejar ni!!)

Kata-kata Kak Leni berbekas di hati.Al maklumlah,kalau cek diri ini,memang banyak yang tidak sempurna.Bila baca entri 'Jangan Jadi Seperti Abu Lahab' Si Daus,saya sangatlah berharap agar saya tidak menjadi beban kepada dakwah,sekaligus melambatkan lagi proses kemenangan umat Islam. Thankx to Azim yang mengingatkan.

Heyy,saya takkan mengalah seperti itu sahaja ok?Saya akan terus berusaha!!

Ahhh,perlu berusaha courseworks juga..sigh~
(FYI,Miss Taib ada tendency untuk lemah semangat bila teringat courseworks and exams,ehe!)

Cmon,cmonnnnnn Intan!Gambatte!!

BTW,

Happy birthday untuk abangku Azri@Mat E.I know you will not read this,but my prayer is always with you.For my family and friends who happen to read this,I would be very appreciated if you say a prayer for him as well:
  1. Moga dia sokmo hepi dan tabah dalam menghadapi setiap ujian and liku-liku kehidupan.(He has been through such a great ordeals)
  2. Moga Allah SWT menempatkannya sebagai orang yang baik,dikalangan orang-orang yang baik.

JZKK..


2 comments:

doa ko sayo retek na.....mana tau makbul sampai terbuka hijab dimana makbul doa itu.....tp u are really right about mat e.....saya boleh rasa kalu sayo jadi dio....anyway kt sama berdoa utk dialah....utk diri kita jugak jgn lupo tu....

 

inshaAllah oh..kito samo pakak doa lakow deh :)

sayo sero sayo mengalami penyakit depression la lately.Huu,nak nangis ni oh..(erhh,apo pasaila buat confession kat sepupu aku sorangni?Dia pun dah cukup pening dengan masalah diri sendiri,hehe..)

Risau..sangat risau..
namun marilah kita menjadi lebih kuat oh..