Clumsy Me!

In order to encourage you to work systematically and methodically,I will not accept questions about the assignment received after 5PM on Thursday,4 December,2008.

The assignment's word limit is 3000.The assignment is due before 2PM,on Wednesday,10 December 2008.

Ahhhhh,penat je stress selama ni.Rupa-rupanya selama ini saya silap tengok dan salah sangka bahawa tarikh akhir penghantaran assignment adalah 4 Disember 2008.Clumsiness exposed!Thanks to my flatmate,Makcik Diana.She heard about the coursework's deadline from anisucop,and call me straight away to inform me about this.Alhamdulillah,selepas mendapat berita gembira ini,demam saya kebah sekejap dalam lebih kurang 10 minit(haha).Dan semalam juga,saya dapat tidur dengan sangat nyenyak,and this leads to a healthier me on the next day!Hoorahhh~MashaAllah,agaknya,inilah yang dipanggil oleh para ahli psikologi sebagai the power of mind.. All praise goes to Allah SWT.

Bila bercakap mengenai clumsiness/carelessness ini,teringat pula suatu kisah benar yang berlaku kepada tuan empunya blog semasa beliau masih menuntut di UNIM,Malaysia.


once upon a time in UNIM

Alkisahnya,pada suatu petang yang indah,saya pegi bersukan di gymnasium universiti. Semasa berada di dalam gym tersebut,tiba-tiba terasa nak ke tandas pula.Kata bakal-bakal doktor yang saya kenali di Malaysia,nature call tidak boleh ditangguh,tidak baik untuk kesihatan.Apabila saya masuk sahaja ke dalam tandas,tiba-tiba saya merasakan suatu perasaan yang sangat luar biasa and unexplainable.Pelik sungguh perasaan ini..Jadi,saya mengambil keputusan untuk keluar dari tandas tersebut dan menunaikan hajat di rumah sahaja.FYI,I am a kind of person who's quite believe in instincts.

The next time saya datang ke gymnasium tersebut,saya lihat kawan-kawan lelaki saya masuk ke dalam tandas itu."Ishkkk,tak boleh jadini!!"Apa lagi,saya 'tegur' la dan beritahu bahawa mereka silap masuk ke dalam tandas perempuan dengan yakinnya.Bila diorang cakap tandas tersebut merupakan tandas lelaki and tunjukkan buktinya sekali [the male sign yang sangat terang,jelas dan nyata macam hukum izhar halqi tu],saya dah tak tahu nak sorok muka ni kat mana.Memang habis kena gelak(for sure),tapi syukur sangat sebab first time saya masuk tu takde lelaki didalamnya..aiseyhh~duh



So,next time...bila-bila dan dimana sahaja anda berada,sila berhati-hati dan alert dengan keadaan sekeliling.Macam baca soalan peperiksaan.You have to read the question carefully,highlight the keypoints,and then understand it,isn't it?Tak boleh main rembat je tulis jawapan bila dapat kertas soalan.Else,hasilnya pasti kurang memberangsangkan kerana jawapan tidak dirangka dengan baik.Lebih parah kalau kita misterprete the question,which might lead to an exam failure..

Wallahualam.

6 comments:

intan..ni kt UNIM yg cwgn msia tu kn??kt mane dah??lupe la tp sy penah pegi ctu..ade sports day pharmacy..n what a coincidence.. i'd experience the same tin..haha..silap msuk tolet laki!!!kt gym tu laa..konon nk g tkr baju nsb baik prasan awal2 n xde org..malu thp cipan klu x..=P one tin..kt ctu mmg confusible skit laa..sign n entrance toilet..tul x??haha..klu dah salah tu ngaku je laa..=P

 

CIK INTAN & CIK DIANA ratu segala clumsiness..

pening daku dibuatnye oleh 2 makhluk ini...*faint*

heheh....gudluck intan, jom berusaha=)

 

anea:

UNIM tu dekat semenyih,on d way to Seremban.psst,agaknya tandas tu ada penunggu x??:P

anisucop:

I bagi can kat Diana bolot title tu sorang2,boleh?Diana ok yer??:D

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

H & A are parts of alphabet letters. There are unique on their own but when they are combined together, they can bring a whole different meaning.

Kat KISAS aku pernah masuk tandas perempuan, mase tu aku cam tgh mengong sket..Haha! Nasib baik ada kakak tu panggil aku ... kalo tak haru!

 

assalamualaikum!
y'know what kak tan? baca riwayat akak ni kadang2 rasa macam baca hikayat sendiri yang versi lagi tua (haha!)
gelabah. tapi innocent. kan2? (wakaka masuk locker tutup sendiri) xD

mungkin sebab birthday kita macam dekat2 kot. so macam stylo pun takde la lain sangat. kot. hehe

 

pi'e:

alamakkk kakak,apsal tak dibior je pi'e tu.kasi sensasi lagi citer dia,hehe..

makcik yang konon tgh on hiatus:

wslm wbt.

gelabah tapi innocent??xD uwaa,malu~*(blushing sambil menyorokkan diri dibawah meja)

ok people,orang lain cakap yer..bukan saya..haha!

ps:sempat ka kita sambut besday sama-sama ni??