Super Cool Advert!!


Jeng jeng jeng....Assalamualaikum and greetings people!!Anyway,just nak share a few pictures yang saya rasa sangat menarik untuk dikongsi bersama rakan-rakan.Gambar-gambar ini dijumpai dan dicurik tatkala saya sangat rajin untuk meng'hop' other people's blog(lol)..This is basically a humanitarian aid advertisements from K Salwa's blog.Cool ehh??The most important part is the writings on the advert.Sila pastikan anda memberi extra fokus disana.Kalau t clear tulisan itu,bolehla click kat gambar tersebut to see a clearer one.PENTING!!Mungkin model-modelnya bukanlah daripada kalangan celebriti atau model yang professional,namun mesej yang cuba disampaikan itu memberi kesan kepada saya sebagai seorang consumer dan juga al-insan/pelupa..









Selama ini rasanya kebanyakan sahabat-sahabat saya banyak bercakap tentang perjuangan rakyat Palestin yang belum berkesudahan.Kami membincangkan bagaimana rumitnya keadaan di sana,konflik Hamas dan Fatah yang melambatkan lagi proses kejayaan mereka,apa yang boleh kami lakukan untuk membantu rakyat Palestin dengan limitasi yang diberikan tuhan dan macam-macam lagi..Terbaru,semalam saya pun baru sahaja menandatangani satu petisyen online di http://www.thepetitionsite.com/1/save-gaza untuk menuntut United Nations dan kerajaan Israel membenarkan beribu rakyat Palestin yang terperangkap di Gaza untuk mendapatkan rawatan medikasi yang sewajarnya.SILA LA BERKUNJUNG KE WEBSITE BERKENAAN JIKA ADA KESEMPATAN YE =)


NAMUN...
Hati kecil ini sekali sekala terdetik!


Sahabat-sahabat saya begitu arif tentang suasana di Palestin.Namun,apakah mereka mampu untuk mengupas dangan baik apabila diajukan soalan-soalan berkaitan dengan isu negara??Atau mungkin memberi sedikit sebanyak penjelasan mengenai topik-topik lain seperti hal POLLUTION,ECONOMY,POLITICS,SOCIAL AND CULTURAL DAN GENERAL ISSUE YANG LAIN??Kesengsaraan yang membelenggu rakyat Palestin sangat dititikberatkan (alhamdulillah,gud gud),tapi bagaimana pula keadaan dipenjuru dunia yang lain seperti Sudan,Pakistan,Chechnya, Mindanao, Malaysia Indonesia dan banyak lagi tempat lain yang juga memerlukan perhatian,namun publisitinya kurang due to our words of mouth..Apakah kalian terlepas pandang akan isu-isu penting ini??Hmmm...(peringatan untuk diri sendiri jugak yang sangat jarang membaca dan mengikuti perkembangan semasa setelah datang ke UK,adehh..).Ehhh COPPPP~Saya t berniat untuk berfikir secara negatif!!Astaghfirullah..(teringat pesan K Fiesya,naqibah saya di sini yang mengingatkan ahli-ahli usrah untuk sentiasa beristighfar tak kira bila atau dimana sahaja kami berada,jazakillah naqibahku hehe).InsyaAllah saya akan cuba untuk berlapang dada dan berbaik sangka dengan semua orang..yakdishhhh!One more thing yang perlu ditegaskan disini, saya tidak menujukan "benda" ni kepada sesiapa pun.Harap jangan ada salah faham =)Kalau terasa,saya minta maaf sangat-sangat..Niat saya cuma nak mengajak rakan-rakan untuk bermuhasabah diri,menanam minat untuk mengetahui perkembangan semasa dan mempelajari pelbagai jenis ilmu untuk melengkapkan diri sebagai seorang daie as well as manusia yang boleh memberi manfaat kepada orang lain.



Saya tidak malu untuk mengaku bahawa ilmu saya sekarang sangatlah sedikit,dan diri saya ini terlampau banyak kelemahan yang perlu diberi perhatian(huk huk,malu jugak kekadang bila cuba mengompare dengan kawan-kawan lain yang tinggi ilmu dan penghayatan mereka-insyaAllah).Jadi,saya pohon jasa baik rakan-rakan untuk sentiasa mengingatkan diri saya akan tanggungjawab yang dipikul disamping memberi tunjuk ajar dan mendidik saya untuk menjadi insan yang lebih baik dan berguna..Risau...terasa diri ini sungguh lagha!Sama-samalah kita BERUSAHA ye??

What else to say??WE ARE BONDED BY ONE AQIDAH tidak kiralah dimana sahaja kita berada,insyaAllah~




2 comments:

ANIS SUKE GILEE ADVERTISEMENT TUU..ZAPPPPP habes~ marilah bersyukur dan same2 bermuhasabah. =) thanks for sharing!

-anis ucop-

 

Salam Cik Anis...
U r welkam...
Saya pon terasa di zzaaapppp juga serba sedikit tgk advert nih,alhamdulillah..Eh,ape lagi anis,watle advert nih as ur laptopnye wallpaper =p