Restless..but Worth a Living

Being very busy lately..adaje kerja yg memerlukan my attention(assignment,projects,etc)..ishk!Skrg dah payah nak carik masa nk membazir waktu depan laptop and ramble about anything,woo huuuu~waktu yang nak dispendkan bersama flatmates pun terpaksa dilimitkan demi memastikan saya fully utilisekan my time.I felt sorry for my flatmates esp Intan Syaz sbb sy rasa sy dah sangat kurang memberi perhatian kat dia =( <---sounds like couples,haha!ape2pon,urghhh,teruknya pengurusan masa awak Intan...I really hope that I cud improve on this weakness.InsyaAllah boleh..berusaha,haitttt!Mujur jugak ade cik Diana,boleh tlg jenguk2kan dia,haha!alhamdulillah..huuu,tq Diana~



Huh,kalo masuk bab exercise and main sukan,tu lgla tatau kemana...haha!Rindu sangat nak bersukan,but memandangkan saya takde partner bersukan yang tetap cam dulu and and i think it's such a hassle to book and "berebook" court ngan other people,this just demotivates me more.Jadi kepada sesiapa yang ingin meminjam kad sports centre intan,just tell me anytime ya?I won't charge u anything,no worries=) kalo x betul2 guna,membazir je bayar GBP 65 setahun.. Anyway,I went to many programs and talks these past few weeks.Ingat nak share la jugak dalam blog ni..Due to time constraint,I have to make it very2 short and will mention a few only..




MUSST LAUNCH EVENT:WEEKEND IN OXFORD

















The participants,the speakers and the event organisers



An event to develop myself to enter a new paradigm,and give me the chance to meet 2 most valuable speaker from Malaysia-Dr Sariah Barnes,the highest paid consultant in Malaysia whose also a lecturer in Oxford and En Hamidi Abdul Rahman,the founder and chairman of Inter Nexus Protocol Sdn Bhd, an MSC-Malaysia Status Company. Out of the approximate 1900 MSC-Malaysia Status Companies existing, Inter Nexus Protocol is the first and only Malaysian home-grown MSC-Malaysia Status Company to successfully penetrate the UK Market with Malaysian-made ICT products (whoaa).


This workshop is limited to 20 people only,and I was lucky to be one of the participant.Alhamdulillah,syukur sangat...Yang datang ke workshop nih terdiri dari people who have high ambitions and eager to be the engine for the country.Cool heh??Tak sangka Suhaib the MUSST president is business grad from Sheffield University,I'm glad to find "my species"...yeahaha!!The participants and I talk a llil bit of our future prospects,and I'm looking forward to work with all of them,hoho~

For further info:http://www.melayu.org.uk/musst/viewpage.php?page_id=1




ISLAMIC AWARENESS WEEK 2008




Spice Girls??


Time ni pk nak contribute jek selagi boleh..cukup2la rasanya tengok orang lain je buat kerja,while kita sit back and relax.ehe,x gitu??....so I started bekerja by distributing flyers about IAW to people.Terasa kecuakan di tahap super jugakla sebab saya still struggle to overcome inferiority complex dalam diri ini.Perhaps,it's due to my limitation in English.But actually,being white or good in english doesnt mean that they are superior than me.They are just normal human being ,have specialties and weaknesses cam kita that requires improvement everyday.and alhamdulillah...I manage to overcome my fear by taking this first step!

Yang paling tak boleh dilupakan are my conversations with John,a Christian student who did a study on Prophet Moses,Jesus,and Muhammad (Peace Be Upon Them) and my meetings with 2 postgraduates from Iraq.John gave me his magazine about Christianity while for Saad and his other friend..erm..I'm trying my best to cheer them up,and also give them encouragement not to give up ad work harder in life.Sangat sedih bila dia tanya Intan kenal Iraq or not,and when I said I do..dia cakap semua orang kenal Iraq sebab peperangan..I just can't bear to see their sad faces.sigh~eventhough sekarang Iraq masih dalam keadaan kacau bilau kerana komplot jahat Si Bush yang celaka,let us never forget that satu ketika dahulu Iraq(Baghdad specifically) pernah menjadi pusat pengumpulan dan penyebaran ilmu serata dunia..mashaAllah.Jadi,sama-samalah kita berjihad untuk meletakkan Islam kembali kepada haknya yang sebenar..





Brother Saad and his friend..both from Iraq




Miss Miera Atory and Mr Liew





searching for anak bulan (Safar) di Portland


KEM EKSPLORASI MINDA BORNEO 2008





ISAC Studio bercadang untuk menganjurkan programnya yang pertama, iaitu Kem Eksplorasi Minda 2008 -Borneo! Program ini adalah program berbentuk motivasi + Islami yang mensasarkan para pelajar sekolah menengah..antara mereka yang bersetuju untuk menjayakan projek ini termasuklah team iluvislam,Ustaz Hasrizal dan Ustaz Salleh Hamdin.I have registered to become part of the team.Tq to Azri,the project manager of this programme sbb still allow me to join the programme eventhough the team dah cukup fasilitator.Hehe,adik Azri baekkk,jzklh dik :P JOM 'JAUHLAH'!!


Further info:http://azribohari.blogspot.com/2008/01/kem-eksplorasi-minda-2008-borneo.html




REAWAKENING:UNEARTHING THE WISDOM TO CHANGE THE WORLD



This programme aims to gather,coordinate and organise a reading based programme outside Malaysia.The group is an extension programme of the already established J4DE(Journey For The End),another fikrah oriented programme done by Bridges(formerly known as Guidance and Counselling Club of Mara College Banting).Such a clever,untypical programme,I would say.Antara mereka yang terlibat adalah Azzam Tamimi,a Palestinian-Briton academic,Yvonne Ridley-a British-born award winning journalist,and Sheikh Muhammad Afifi al-Akiti,a Malaysian born Research Fellow in Islamic Philosophy & Theology at the Oxford Centre for Islamic Studies.Wut can I say??Speakernya sangat famous dan sangat-sangat bagus!!and I'm desperately eager to join the programme!!Huwaa,t sabar!!Jzklh kepada saudara Safwan selaku director of the programme kerana memperkenalkan saya dengan programme ini and willing to reserve a seat for me.Sesiapa yang berminat nak menyertai programni,bolehla melayari blog ini: http://reawakening.wordpress.com/ . It's on 21-24th March kat Sheffield.If ade pape pertanyaan or masalah,boleh cakap kat Intan k.Intan boleh tolong jadi orang tengah,and talk to the pengarah =)



iluvislam


i've been invited to become the article reviewer for the website.In other words,I'm offered to become part of the team.This is such an honor,thanks to Im and the gang sebab memberi kepercayaan untuk intan bekerjasama dgn korang.The team need more muslimat,which I forgot to ask why..ehe!Mungkin untuk menyeimbangkan AJK2 iluvislam yang kebanyakannya dipelopori oleh golongan Adam.Maka muslimat memainkan peranan penting untuk identify and provide artikel yang bersesuaian dengan minat golongan Hawa..wallahualam,suka sukije cik intan membuat teori sendirian berhad,haha!!Apa-apapun insyaAllah intan akan berikan komitmen yang terbaik untuk manfaat semua..


aihhh..kata nk tulis pendek jek,but it always turn out to be like this!lol,daa~

0 comments: