SPM+AGM+Be true to ur heart..



Dah lama rasanya t tulis entry baru...Being occupied as always.Lebih tepat,'m not gud in managing my time wisely like some other people,haha!(ade unsur2 jeles disini).But at least,eventhough I may not be gud in organizing myself,I guess i'm pretty gud in certain areas..such as..ermmm..babbling perhaps??hehe..(not relevant at all intan darling)..But yeah,always remember that Allah itu Maha Adil and Maha Bijaksana..He provides you all the required tools needed to help you face the challenges and trials in life;and that includes the al Quran and the prophet's sunnah.So ladies and gentlemen,it's up to u to decide on how are u going to use these tools,and deal with the problems based on your circumstances..either nak gunakannya untuk berbakti kepada diri dan ummat ataupun hanya berpeluk tubuh sahaja tanpa menghiraukan apa yang berlaku disekeliling...(like wut most of people did,huhhh~)


Sekarang orang dok sibuk pasal SPM,BIASISWA after SPM,ANNUAL GENERAL MEETING,and EASTER HOLS!



wehehhe..especially to my bro,Junaidee aka Mat D yang baru lepas ambil result SPM '07,congrats dik!As expected,you surpass my SPM result..but I don't think it's appropriate/necessary to compare our results,lebih2 lg bila mengingatkan saya tido time semua paper SPM except AddMaths.I know,I know...I'm very t senonoh before this,kuikui..and you are such a good boy(and manja!and t matured!lalala~).Saya bersyukur awak t mewarisi gene saya sgt,lol =P



To Adik Hafiz,Saidin,Kamarul and Farisham..congrats u guys!!(hurmmm,sume laki..budak2 gurls camne agaknya?).Especially Farisham,I'm so proud of u dik..alhamdulillah,t sangka dapat best student Kelantan.Mantap!Saya plak yang excited lebih2 bila dengar result korang,hehe..Bersemangat saya nk balik Malaysia and congratulate u guys depan2..selamat maju jaya dalam meneruskan perjalanan hidup korang yang masih panjang.and do pursue ur dreams with passion..DON'T LET OTHER PEOPLE MAKE DECISIONS FOR U.LET U DECIDE IT FOR URSELF SO THAT U WON'T HAVE ANY REGRET LATER ON...



Pasal biasiswa etc..saya menyarankan rakan2/adik2 untuk ziarah website yg baru dilancarkan a few days yg lepas ini..make full use of it yea?:http://education.iluvislam.com/news.php.Thanks to ImKoyube and d gangs!Credit to Aqilah Hodori and Akmal Amri too as Education Officers utk website iluvislam..bravo!!



Ermmm..pasal AGM pulak,I attended Nottingham Malaysian Society je,coz untuk Nottingham Islamic Society's AGM,clash ngan kelas gamelan plak...frust jugak,but gamelan's class is my routine every Thursday evening,so it's in my schedule of life already.Kalo dah masuk dalam schedule,tu maknanya ia merupakan satu perjanjian.and kalo dah berjanji tu,maksudnya kena ditepati..(tapi kalau x datang kelas tu camne plak?hehe..astaghfirullah intan..bawak bertaubat).



Pasal AGM ni,intan sangat geram and hot jugakla dengan a few people ni.Some yg datang,they did suggest superb ideas for future improvement for the society,but what I don't like is how they address their queries and suggestions.So not professional at all!!Sifat kesopanan dan kesusilaan serta tolak ansur entahla dicampakkan ke mana...sigh~Patutla t ramai yang berani nak run for the positions.And wut made me more geram is because they did comparisons,besar2kan benda yg remeh,and keep whining and condemning people.Expecting the former committee to be perfect,haiyoo...that's impossible la..But if u look on the bright side,since the Q & A questions are so tough and harsh,people really pk thoroughly to ensure that they choose the right person to run the comittees..alhamdulillah,that's the gud pointla...Overall,the AGM seemed to be sangat scary..but somehow interesting!Coz u can see people arguing each other giving interesting comments and valid reasons sampai my kepala pun naik pening and sakit..haha!Oh,how dramatic~



I was informed that there are people who nominated me as General Secretary for ISOC.alhamdulillah I was honored when people put trust on me.At first rasa 50-50,berat kepada nk tolak,sbb saya mmg takde perasaan pun nk pegang any jawatan dalam Badan Umum memandangkan thn depan dah last year.Alasan:saya dah pegang beberapa jawatan dalam organisasi yang lain and nak kalau boleh nk lebih fokus on my study.Pastu,I talk to this one fren,dia kata saya perlu run untuk jawatan tu sbb ISOC t cukup tenaga kerja and ia penting untuk pembangunan individu..waaaa,dia psiko intan jap!T pasal rasa bersalah...But ade sorg kawan lagi cakap,"Ko mampu x?And do u want this position??"Huhhh..takleh duduk diam memikirkan halni.But alhamdulillah,Allah helped me again..langit yang mendung Dia cerahkan.I have refute/reject the position because I don't want to run it atas sebab mengikut kehendak kawan2.No,I won't do that anymore...Keterpaksaan hanya akan mengundang sengsara yang akhirnya bernanah dihati,and infect other areas as well..I'm not trying to be selfish,but I guess I can't help it..I want to do things passionately..and betulkan niat kerana Allah SWT,bukannya sbb kesian kat ISOC,kemahuan kawan or etc..Niat yang salah,hanya akan menyukarkan lagi keadaan..



But no worries,even sy refuse to run for the position,that doesn't mean I won't get involved with the ISOC and won't help them to organize activity anymore..I'm a person who don't need positions in order to do work.I'm a kind of person who wud rather do things voluntarily without having associated with any position,or having engage with deadlines etc...I will find work,and do it in my own way..in the way that I think I can contribute most to society..insyaAllah..mungkin ini cara terbaik yang saya dapat fikirkan so far untuk mengelakkan gejala futur..anda bagaimana??hehe.. So,for those people who have put high hope and trust for me before this,thank you so much for ur confidence and faith in me.However,there are other things that are better suits me..u may advise or influence me,but saya dah tanak pisang berbuah dua kali...let me do things dengan keinginan yang datang dari deep down inside my heart,so that I can be more focus and give my fullest energy in everything I do..

Doakan..

0 comments: