Continuous Depression

huuuu...nape camni...saya rasa Tuhan memang nak diuji sejauh mana kekuatan emosi dan perasaan saya =( Satu demi satu diberinya ujian kepada saya.Saya rasa tension dengan keadaan sekeliling,tapi saya tau Dia ingin memberitahu saya something,yang saya boleh belajar banyak benda melalui ujian-ujian ini tanpa saya sedar ataupun tidak.Tarbiyah dari Allah adalah terbaik untuk kita anyway...

Intan kata nak jadi baik kan??and I've even identified some of my weaknesses that should be improved.Ada kawan saya cakap Intan lembut hati sangat and can't make a firm decision.Yeppp,I know..Dulu bukan camnilaaa wehhh(Yake?).and Dia cakap lagi Intan ni akan depend pada orang lain unless kalau tercampak sorang2...(haha,true true...sy prasan jugak.t senonohnya makcik Intan ni).Agaknya Allah rasa saya patut berhenti behaving like this and grow up some more..Jadi diberi saya test sket demi sket..

Bila datang into decision making,I tend to let other people to make the decision.Asalnya nak praktis lebihkan kehendak kawan dari diri saya sendiri.But lama-lama benda tuh jadi habit,and saya takleh buat decision sendiri for most of the time.SIGH~My heart cakap I shud think of myself jugak,jangan asik pk pasal org lain jek.Kiranya think what is best for mela...tapi yang kelakanya,saya sendiri takleh identify ape yang saya nak..what is best for me and for other people too..betulke nih yg saya nak or syaitan mmg saja2 nk kasi saya rs ragu2(nih kije setan gak nih buat otak intan makin serabut)..and macam2 lagila...I wish I could make everyone happy,tapi saya tau itu t mungkin..unless dengan keizinan Allah,Dia membantu saya untuk fulfill everyone's need(tapi manusia....mana pernah akan rasa puas kan?unlimited wants vs limited resources!)

Hurm,I wish I cud talk to someone about my prob(banyak nih,baru tau eh I'm such a troubled person).The thing is bendani ade yang boleh share and ade yang t boleh.So actually,kalau saya citer tuh...biasanya sy t menceritakan the whole story walaupun hati saya memberontak utk be totally honest and open with my listeners.Kekadang payah gak sbb certain people wont get the whole picture of my problem.Mungkin ini yang terbaik for me I guess??I dunno..aaaaaaaaahhhhh,nak nangis!!!(dah nk start balik daa).Apa-apapun,kekuatan from Allah itulah yang Intan paling harapkan now.I really hope that He gives me strength,shows me to the right way and kurniakan Intan takdir terbaik untuk saya become a better person..Huuu,dun put me into trials lama sangat plzzzzzzzzzzzzz..

ps:maaf,saya lg banyak merepek,dan merapu bila tensen..perangai saya pon akan jadik cam budak,n otak t dapat pk dgn baik..

2 comments:

huhu..cik intan, harap problem tu tak berpanjangan.. memang susah. i myself kekadang susah nak luah problem kat orang lain. kadang2 takut impaknya nanti orang kata kita lemah?? teruk betul pemikiran tu kan? mebi next time i should talk to u..hehe..and then u talk to me..win-win situation. tapi yang pentingnya mengadu dulu masalah kepada Allah kan? pergantungan 100% kepada Allah memang best! bila sorang2 tu lah yang bagus nak test mende neh..!

 

aslmkm..
intan, pekaba? huhu akak melompat2 dari blog ke blog hingga sampai ke blog awak. rindu plaks.. lepas baca blog awak, rase mcm baru pas borak ngan awak.. huhu. teringat masa dolu2 kite kat TTS.. makan dalam dulang.. beratur ramai2 nak masuk toilet.. hahah.. awak selalu melekat ngan intan putri.. hukhuk.

neway semoga semua masalah awak selesai dgn baek.. Allah ada, pulangkan segala masalah kpd dia. sumtimes its better not to think too hard. leave it to Allah, and inshaAllah bila tenang, istikharah dan minta Allah kuatkan hati utk memilih penyelesaian yg terbaik..

hmm entahlah. relevan ke tak ek advise akak ni.. juz concern.. tamau la sedeh2 oke..

neway summer ni balek tak? jom la lepak rumah baru kite kat sini. kat bangi. haa skang tak main laaa tumpang2 lepak kat tts.. skang kite dah ade rumah.. takyah merempat kat tts/ipba bile nak lepak2.. haha

ok la. ni dah mcm tulis surat plak nih. jaga diri baik2 di sana. i might give u a surprise visit l8r. huhu. (maklum laaa, im employed now.. dah ada income. heheh. nati balek mesia akak belanja makan keh. till then, gonna miss u. wassalam.)