MOST - Amazing Czech Movie from GodTube;Broadcast Him




Hebat bukan kisah yang dibawa dalam video ini?? [Sikittttttttt lagi air mata Cik Intan nak tumpah..]

Most membawa maksud "The Bridge" dalam bahasa Czech. Filem yang menonjolkan tema kasih sayang antara seorang bapa dan anaknya ini turut disenaraikan sebagai calon penerima anugerah Oscar,dan telah berjaya memenangi anugerah di beberapa festival filem yang berprestij. Klik sini untuk ke laman web rasmi movie ini.

Namun,nak dijadikan cerita saya menonton video tersebut di website ini - GodTube.com.

Apabila dijalankan researh tambahan,didapati bahawa website ni adalah usaha sama peganut agama Kristian,khususnya dari US. Dan apa yang lebih mengejutkan,statistik menyatakan bahawa terdapat lebih kurang 1.5 juta pengguna yang melayari laman web ini dan bilangan ini dijangka akan terus meningkat..Statistik berkenaan trafiknya boleh didapati daripada link ini:

http://www.alexa. com/data/ details/traffic_ details/godtube. com

What else should I say??
Kita kena kerja keras lagi ni para sheikh and sharifah sekalian..hehe

Alhamdulillah,kita sudah memiliki beberapa website Islamik yang menarik dan user friendly seperti shareislam,islam tomorrow dan youtubeislam..Namun,ana pohon para sahabat untuk berterusan mendoakan team iluvislam untuk lebih komited,lebih bersemangat dan b'istiqamah untuk membangunkan satu Web Islam yang setanding atau lebih baik dari GodTube.com ini.

InshaAllah..


Sumber tambahan: http://en.wikipedia.org/wiki/Godtube

11 comments:

emmmm...menarik2 mmg menyentuh hati
thats what christian done diaorg hanye blh relate agama diaorg dgn humanisme n thats what peolpe are searching pun... but us islam have more than that so we need to show what we have is much greater than what they have...
ayuh wahai ANSARULLAH

 

hurm..tersentuh btol tgk sedutan cite nih..pandai diorang potray msg yg nk disampaikan tu..but this is sure not the true msg..for us we know this is true.but for czech yg ramai dikalangan atheist diorang dgn mudahnya bleh tertarik..

 

melepaskan nafas panjang~~~~
betul, pihak kristian pandai membuat sesuatu yang bijak menawan emosi dan perasaan, tetapi Islam adalah lebih daripada itu. Islam itu syamil, kamil dan mutakamil... Terus giatkan usaha, insya Allah!

 

ahh..mungkin entri ini seolah-olah menunjukkan bahawa orang Islam nak bertanding dengan Kristian ke??hurmm..my fault then.kelemahan itu datangnya dari Allah tetapi disandarkan kepada saya atas kelemahan diri sendiri

"kita" bukan nak bertanding untuk lihat agama mana yang lebih power dalam menarik mad'u dan mentarbiah peganutnya..but it's our responsibility untuk menyampaikan kefahaman islam bagi mereka yang masih belum tahu atau mereka yang belum faham ajaran Islam yang sebenarnya..

let's twist this around..instead of memandang jumlah 1.5juta itu sebagai suatu ancaman,apa kata kita sama2 melihat mereka sebagai satu peluang,melihat mereka sbg mad'u yang perlukan bantuan dan dorongan?kerana 1.5juta ini sedang mencari erti ketuhanan dan makna kehidupan yg sebenar,dan kita umat Islam mempunyai "teori" yang cukup kuat untuk membantu mereka..

ps:teori dah mantap,jangan mencipta alasan untuk melakukan praktikalitinya pula =p (peringatan utk diri sendiri jua)

 

nk luruh jantungkuu tgk ank die jtuh tuu..huuu.

[1.5 juta mencari erti ketuhanan]: bernas~

 

cik anis,naluri keibuanmu semakin terserlah nampaknya..tahniah,kuikui~

 

kubencihs statement ituuuuuuuu!! haha

 

cik anis,jangan malu2...cik intan akan mendoakan kamu,hikhik!aihh,thn depan dah nk grad,ishk ishk =p

 

salam

baru ari ni ada pluang nak nonton:) stelah mnntonnya, saya cuma nak amik yg positif.. Erti sbuah Pengorbanan! xkiralah apapun.. Mreka(Pnganut kristian) ini, akn sntiasa brusha.. Yea kita perlu risau, tp yg lebih patut kita risau ialah kita sendiri..

Kkdg kita ni terlalu cpt melatah.. Boikot sana boikot sini bila ISLAM dihina.. Tp kita lupa yang kita juga pnyebab ISLAM diejek dan diinjak2 asbab sikap n perangai kita yg lngsung xmncerminkan kesyumulan ISLAM itu sendiri.. Mungkin kita kurang melihat dan berfikir.. Skadar pendapat:)..

Namun bgitu(mcm debater la plak), truskan berjihad melalui teknologi! Buatlah apapun untk ISLAM.. (61:14)

 

hehe... nak tmbah sikit.. Seorg bapa korbankan nyawa seorng ANAK demi menyelamtkan nyawa2 yg bkn sesape pun bg dirinya.. Snggupkah saya kalau diuji bgitu? Kuatke? Huh! bermain2 kat kpala ni..

 

Salam Bro Adham,

True indeed.I agree with u on that "melatah" thingy.It reminds me of Ustaz Hasrizal's article in response of Fitna's Movie etc in his blog.I personally don't agree with boycotting,unless if we want to boycott products for a certain period,let's say 3 month,like wut Ustaz Zaharudin suggested.

Berkenaan pengorbanan,itulah main mesej yang nak disampaikan oleh video ini.Benar,we have to look on the positive side of a story,just what Rasulullah always did.Optimist! =)