FUIYO 2008

Ramai juga yang bertanya kepada saya,apa itu FUIYO?Bila dan dimana?Kenapa saya ke PUISI instead of FUIYO?Dan macam-macam pertanyaan lagi yang telah menyusul.



FUIYO atau nama panjangnya Fun With Iluvislam's Youth in Overseas ini merupakan sebuah lagi produk iluvislam yang turun berentap pada cuti Disember nanti bersama PUISI dan PMS.Jika tahun yang sudah,iluvislam membawa rakan-rakan ke Glasgow,event kali ini akan diadakan di South London,pada 24-26 December 2008.

Kenapa Saya ke PUISI instead of FUIYO?FUIYO tak bestke??

Keputusan saya untuk ke PUISI instead of FUIYO datang dari kemahuan saya sendiri.Pengarah program FUIYO merangkap event manager iluvislam.com,Encik Firdaus Rahim pun bagi greenlight.Saya belum pernah menghadiri PUISI,dan saya tidak mahu melepaskan peluang tersebut kali ini.Lebih menarik,sepupu lelaki saya dari German,Firdaus mahu ikut sama.Ditambah lagi dengan kehadiran sahabat-sahabat saya di Ireland yang menyandang jawatan selaku AJK PUISI.Inilah waktu yang dirasakan paling sesuai untuk melawat dan berjumpa dengan rakan-rakan Ireland dan UK,dan berkenalan dengan freshies.Karang boleh promote cendol yang bakal dijual sempena Nottingham Games,8 November ini,keskes!(agenda sampingan)

FUIYO tak best??Perghhhh,silap besarla korang..speakers jemputan mereka semua hebat-hebat!!Saya tahu,anda mesti kata saya nak promo FUIYO,memang wajarla saya cakap diorang ni hebat-hebat.But,I'm telling all these from my heart.Setakat ini,iluvislam berjaya menjemput 3 trio dinamik,Mereka ialah:

  • Dr Kamal Helbawi:one of the respected figures in UK.Jika anda ingin memahami kisah muslim di UK dan Eropah,beliau adalah antara orang yang paling sesuai untuk dirujuk.Pernah memegang pelbagai jawatan,termasukla Founding Chairman of Muslim Association of Britain dan first Executive Director of World Assembly of Muslim Youth (WAMY) Headquarters in Saudi Arabia and offices in different Continents.
  • Saudara Riduan Mohamad Nor:wakil dari Yayasan Amal Malaysia.Sesiapa yang berminat untuk mengetahui kisah-kisah menarik beliau dalam membantu misi kemanusian seperti di Aceh (tsunami), gempa bumi di Pakistan dan Yogyakarta,sila lah datang.Turut aktif dalam menghasilkan seperti Pertembungan Iman dan Kufur, Duka Acheh Duka Kita, Penghinaan Terhadap Rasulullah: Implikasi Hukum, Menelusuri Sejarah dan Isu Kontemporari, Catatan Pilu Tragedi Gempa Bumi Pakistan.
  • Ustaz Erfino Johari:Malaysian Student Department Attache.Kalau speaker yang ni,student Malaysia di UK dan Ireland sewajarnya sangat familiar dengan beliau.Kalau tak kenal juga,tak tahula..
  • Ada seorang lagi speaker yang sangat hebat,dikagumi saya dan seantero rakyat Malaysia.Tetapi,kehadirannya masih belum dapat dipastikan,dan saya pasti sangat jeles jika beliau berjaya direkrut sebagai speaker FUIYO 2008.Tertekan pula,haha!






Maka,bagi yang masih belum register dengan program mana,dan masih keliru untuk bercuti dimana,why not beri kesempatan kepada diri anda untuk menadah ilmu bersama krew iluvislam di London.Boxing Day for shopaholic??Agaknya adala kot program tersebut,di kota metropolitan London..wah wah wah!Yang tu kena tanya AJK FUIYO.Saya macam biasa...tukang promoter amatur.Daftar sekarang!!



10 comments:

assalamualaikum,

promoter yg hebat =)

plus video promosi nya yg mantap.

semoga berjaya. [aminn~]

*asyik saya je yg komen kan. haha~*

 

Salam.

alamak. curious plak sapekah gerangan speaker yang terakhir yang-belum-dipastikan-kehadirannya itu.

(-_-")

hehe. nway, kalau dah dipastikan, jgn lupe update.

p/s: dah register untuk PUISI pun..hope saya x jeles ngan FuIYO plak nanti. :P


(^_^)

 

to miminapis:

credit to pengarah program,encik firdaus rahim dan sedara ruzaini yang bekerja keras membuat video ni walaupun ada banyak kekangan lain.banyak pahala diorang dapat,inshaAllah..

akak yakin,kalau awk meneruskan pengajian di UK/Eire,awak pun inshaAllah akan turut mengambil bahagian menjadi peserta dalam salah satu daripada program-program ini.

jzkk for the prayer and continuous support!!

to syafiqah;

heihei,mesti curious ni.nanti kalau dah betul2 kompem,inshaAllah akak akan revealkan siapa speaker tersebut.Apa2pun,moh kita jeleskan budak2 FUIYO dengan PUISI 2008,hak hak!!

 

okies. i'll be waiting..

p/s: hehe. xnak la jeleskan org , nnti sendiri plak yg jeles. neutral je la.. :P

(^_^)

 

*tertinggal*

x berani nak amik risiko..hehe.

(^_^)

 

salam shbt,

waah! ust riduan mat nor pun ada.. iskh2,takleh jadi ni.. :)

 

salam syawal dari bumi Dublin, Ireland. Rajin2, singgah laa my blog.. :)

 

to syafiqah:

hak hak...ehem,akak ingat nk mai bath and stonehenge 1 november ni kalo berkelapangan.ada budak2 MSM nk anjurkan lawatan ke sana.Bagus juga sambil menyelam,sambil minum air.Nanti kita try curik masa untuk jumpa dengan kamu,inshaAllah~

to adham:

ye,ye...memang dia best banget!turut mempunyai kepakaran dalam bidang sejarah

to jhazkitaro:

salam lebaran..ye,tq sebab singgah kat sini jugak.

 

owh! sila2. jemput datang. insyaAllah, ape2 update la nanti ye ;)

hehe. bes2.

sy pun xpnah lagi ke stonehenge tu. huhu.

okies, semoga berjumpa, insyaAllah.

(^_^)

 

inshaAllah..

psst!!buatkan bekal sket,nnt kita piknik atas batu stonehenge tuh,keskes!memang carik nahas,nak kena saman agaknya:D