Mari Belajar Bahasa Bulgaria dan Korea



Harini,16 Oktober 2008.Lectures saya berlangsung seperti sediakala.Setiap kali hari Khamis menjelang,saya akan merasa sedikit penat dan kerapkali hilang tumpuan semasa sesi pembelajaran.Ini kerana kami,pelajar-pelajar bisnes yang bertuah perlu stay fokus dalam lectures selama 3 jam berturut-turut.Dimulakan dengan lecture Advertising and Marketing Communication pada 10am,diikuti Strategic Management 1 pada 11am dan Human,Resource and Management 1 satu sejam selepas itu.Bagi mereka yang mempunyai tahap konsentrasi yang rendah seperti saya,pasti anda akan merana!:P Apetah lagi jika kelas tersebut diadakan pada waktu tengahari;waktu yang sangat disturbing,due to lunch time.

Namun hari ini,saya rasa sedikit gembira.I learnt something new,something yang sangat-sangat menarik minat saya.Today,I learnt some Bulgarian words from Kristina,and also Korean words from Jongho.Perkenalkan,Kristina dari negara Bulgaria dan Jongho,jejaka Korea!!Clap clap...Mereka berdua adalah teman rapat Cik Intan di dalam kelas kami yang meliputi hampir 400 orang pelajar :)

So,jom!Kita cuba belajar serba sedikit bahasa mereka.Namun,ampun dan maaf dipinta jika anda rasa apa yang saya belajar dari mereka ini sedikit merapu/mengganggu.Ha ha ha ~

Bulgarian:

Hello : Zdravei
I love you : Obicham te
You are Handsome : Ti si krasiv

Korean:

Hello : Aniyo haseyo
I love you :Sa rang hae /Sa rang hab ni dar
You are handsome :Jal saeng geot sir yo

Saya tahu..teruknya apa yang saya belajarni(lol).I should ask other things like 'thank you','goodbye' etc,tetapi masa tidak mengizinkan.InshaAllah lain kali akan menuntut ilmu dengan mereka berdua lagi.


Jongho:kiut budaknya,selalu tanya intan dah start assignment ke belum.Bagus betul ada teman cam dia


Kristina:she's lovely in person.

Apa-apapun,Cik Intan sangat suka mempelajari bahasa dan culture yang pelbagai~and alhamdulillah,I'm grateful dapat berkawan dengan mereka berdua,as diorang sangat baik and they can accept me for who I am.Ya Allah,moga-moga persahabatan kami akan terus berkekalan dan bantulah kami bertiga untuk graduate bersama-sama dengan cemerlang pada bulan Julai nanti,ameen.

Teringat kata-kata Dr Zakir Naik@Deedat Plus:

"We have to be one brotherhood. Islamic brotherhood is that, all human beings are brothers - And Muslims are brothers in faith."


3 comments:

"We have to be one brotherhood. Islamic brotherhood is that, all human beings are brothers - And Muslims are brothers in faith."

Bravo Nadia!

I can't agree more.

Seronok saya melihat Nadia rapat dengan teman berbilang bangsa dan kepercayaan. Apabila saya melihat gambar Nadia dengan Kristina, terpancar sinar keayuan gadis Timur dan Barat bersama... chewah... berbahasa pulak saya nih.

Anyway, I pray may your genuine friendship lasts for a lifetime. Few indeed are people like you. May you set an example of how our Deen reflects in a life of a lady such as yourself.:)

 

Nak kawan dengan dorang jugak boleh?
Hehe. ;D

 

Salamun alayk..

to nova:
seram pulak saya bila kamu cakap camtu,haha!but thanks yea,i'm takin it as a compliment :)moga2 shazani juga menjadi muslim profesional

contoh both to muslims and non muslims,ameen.

to arifah:
datangla notts!!:P ok2,pegi france visit ur dad first,then baru visit notts.