Pasca NMG '08


Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah,Nottingham Malaysian Games usai jua akhirnya.Lenguh-lenguh menyendol semakin surut menghilang.Ternyata,sesi 'menyendol' kami semalaman ini agak intensif,haha!Team Cendol Sutera Klasik sejak mula-mula lagi sudah 'menempah' saya untuk memecahkan 83 biji buah kelapa bagi mendapatkan santannya.Quality control punya pasal,apa sahaja aku turutkan..Mujur Allah SWT mengurniakan saya badan yang sihat dan tenaga fizikal yang agak kuat bagi seorang insan bergelar wanita.Maka,kerja-kerja sebegini dapat saya siapkan dalam waktu jangka masa yang singkat.


wanita-wanita bermuscles..

Saya hanya sempat tidur selama satu jam.Itupun kerana nasihat kawan-kawan untuk saya tidur sebentar setelah kepala saya terhantuk ke dinding semasa menyendol akibat kemengantukan yang amat sangat.Haha..Awal pagi dalam 715am,saya dan Zaffan bersegera ke Portland untuk setup booth kami,bersama cendol batch pertama.annnnndddd YESSSSZZAA!!!!Dalam masa sejam sahaja,cendol batch pertama habis dijual!!MashaAllah,alangkah gembiranya hati ini~

Kalut oh Kalut!

Keadaan menjadi kelam kabut apabila cendol habis dengan cepat,dan khidmat saya lebih diperlukan untuk berada dirumah untuk memecahkan kelapa.Frust juga sikit-sikit bila diminta untuk pulang ke markas cendol,sebab sangat rindu untuk berjumpa dengan kawan-kawan yang berkunjung ke Nottingham.Kebanyakan kawan-kawan yang mahu berjejak kasih berjanji untuk bertemu dengan Intan di gerai.Sigh,tak ada rezekila tu maknanya Intan~

Balik ke markas,we menyendol some more apabila melihatkan demand on cendol is relatively inelastic.Around 4++pm,kami semua(except Diana yang dah pengsan dibilik Zaf) berangkat ke Portland dengan membawa cendol batch terakhir.Cendol dalam tong terakhir itu teramatla berat due to extra cendol we made.Time tu jugak,saya dan Yana sebenarnya dah injured sikit bahana menyendol ni.Mata saya melilau-lilau.."takdeke budak-budak laki yang aku boleh kerah angkat cendol ni?".Keskes!Tanpa disangka-sangka doaku terus dimakbulkan Tuhan!Muncullah 2 orang pelajar dari Myanmar dan juga Singapura yang baik hati ini,mengofferkan diri mereka untuk membantu.



Narrated ‘Abdullâh bin ‘Abbâs : Allah’s Messenger said that Allah the Glorious said, “Verily, Allah has ordered that the good and the bad deeds be written down. Then He explained it clearly how (to write):

He who intends to do a good deed and he does not do it, then Allah records it for him as a full good deed, but if he carries out his intention, the Glorious and the Great Allah writes it down for him with Him as from ten to seven hundred times, and even many times more.

But if he intends to do an evil act and has not done it, then Allah writes it down with Him as a full good deed, but if he intends it and has done it, Allah writes it down as one bad deed. (Al-Bukhâri and Muslim)


Sesampai di gerai,terjojol mata kami tengok orang line up untuk Cendol Sutera Klasik.Yang best,rupanya ramai juga kawan-kawanku yang masih berada di sekitar Portland!!!Memang jejak kasih habisla jawabnya...


Nedd(Plymouth),Iman dan Sofi (Sheffield)


Ida dan kawannya(ku lupa lagi namamu) dari Plymouth


Harsha,a guy from India yang kubelanja cendol bila dia tak cukup duit,lol~

Miss Intan dan Leila (Nottingham)


Bash,Rahmad,dan Radzi -juniors semasa di KYUEM


sahabat-sahabat SMSA,yang sudah kuanggap sebagai keluarga sendiri..ecehh


Kameela(Brighton),Syafiqah(Bath) dan Fazleen(Southampton)


Fadz(Manchester),teman sekolah rendah saya yang
baru menjejakkan
kaki ke UK tahun ini


sikit je luka sebenarnya =P


Nabila dari Oxford(wowww,orang hebatni!)


Asma(Nottingham) dan Norehan(Warwick) yang makin kronik
kepoyoan mereka.Risau..risauu..


O-Hanna Raleigh


Hana,first aiderku hari itu..tq dik!=)


Foster parentku,Kak Sha(paling kanan) turut berjual!!


Qutub,anak Pakdin dan Kak Za yang baik(dan sangat nakal)


dan kami...sibuk melayan customer

Cukupla dengan gambar-gambar yang bertimbuni..tak larat orang nak tengok semua.Thanks to each and everyone of you who brighten up my life on that day.This includes Team Cendol Sutera Klasik dan teman-teman lain.Your presence and supports mean a lot to me!Saya sangat penat sebenarnya,tetapi terasa kepenatan itu hilang apabila berbual dan bergelak tawa dengan korang.Huuu...sekejapnya masa berlalu~

Saya bangun keesokan paginya,9hb November,terasa lenguh-lenguh di seluruh badan,dan Oh,tidakkkk!!Start rasa nak demam dan batuk-batuk sedikit =( . Alamak...nampaknya,saya jatuh sakit sekali lagi untuk winter ini..Namun,sakit ini tidaklah seberapa jika dibandingkan dengan nikmat melihat wajah kegembiraan dan kepuasan customer kami apabila menikmati Cendol Sutera Klasik.Heihei...(Eh,ke aku yang syok sendiri ni?Ahaha~)

Apa-apapun,semoga Intan dan rakan-rakan lain yang turut jatuh sakit-demam/batuk-batuk/sakit kerongkong etc cepat sembuh ..Jangan lupa makan ubat dan jaga kesihatan diri ye~

Rujuk blog Zaffan untuk baca kisah cendol yang lebih detail..


"CONSUMER HAPPY,KAMI SENANG HATI"


8 comments:

waaa..kan best kalo melbourne pun ade cendol. Last time makan cendol pulut kat taiping waktu balik malaysia.

 

supposedly melbourne dah nak masuk summer sekarang(i guess).so,bolehla balik malaysia lagi makan cendol,tak gitu??hehe=D

else,boleh je matterwaves masak cendol sendiri.takdela susah sangat,tedious sikit je :)

 

kesian..nampak sangat muka kak intan macam sangat penat..
tapi dalam sume gambar masih lagi boleh lemparkan sedekah kat kitorang. hihii

agak tak puas hati dengan my last visit ke sana. hmm insyaAllah kalo ada rezeki, akan berkunjung lagi =)

p/s: shower gel ngan syampu tu jadi buah tangan la dari brighton. kekeke

 

malam yang saya berbual-bual dengan awak sebelum masuk tido tu menjadi bukti kepenatan saya.entah apala yang saya dok merapu-rapu bercakap..haha!sorila kameela yer~

anyway,sila la melawat notts lagi.nak buat jejak kasih antara kamu dengan el,hana dan izreena.ehem,akak sendiri tak pernah lagi melawat Brighton.

huuu,dah final year...banyak lagi tak tour ni :(

last but certainly not the least,terima kasihla di atas buah tangan tu yer :P

 

intan..asyik duk crite cendolje..gamenye mane..ke slhevent..hihi

 

k yanti..

court = dapur rumah Zaffan dan gerai
game = bermain cendol dan berjualan
lawan/sahabat = pemilik gerai yang lain di Portland
penyokong = pembeli2 Cendol Sutera Klasik

haha,just bear wif me la k yanti yer~

 

pheeew, panjangnyer...apa2 pun steady

 

looks panjang due to the pictures yang meleret2 i guess..huhu~