PUISI 2008:The Registration Is Now Opened



OBJEKTIF PUISI 2008:


3.1 Memberi kesedaran kepada para peserta terhadap konsep sebenar individu muslim serta tanggungjawab mereka seperti yang telah digariskan dalam Al-Quran dan as-Sunnah, selaras dengan hasrat kerajaan untuk meningkatkan modal insan kelas pertama di kalangan mahasiswa.

3.2 Memberi anjakan paradigma kepada para peserta bagaimana mengintergrasikan Islam sebagai satu agama yang sempurna ke dalam kehidupan seharian agar keindahan Islam itu dapat dirasai bukan sahaja di peringkat individu bahkan di seluruh masyarakat sekeliling.

3.3 Meningkatkan kesedaran di kalangan peserta-peserta tentang kepentingan memperkasa dan memperlengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan bagi menghadapi cabaran masa kini yang makin hari makin mencabar.

3.4 Menjalin hubungan diplomatik di kalangan mahsaiswa yang datang dari pelbagai pelusuk Eropah sekaligus membolehkah perkongsian maklumat dan pengalaman antara para peserta.


3.5 Memperkasakan rangkaian kerjasama antara pelajar-pelajar yang bakal melahirkan lebih banyak program bertaraf antarabangsa untuk pelajar di masa akan datang.
3.6 Menyerlahkan keterampilan ahli jawatankuasa program dengan kemahiran pengurusan dan komunikasi sepanjang persediaan program.


Pendaftaran untuk PUISI 2008 telah pun dibuka...Untuk sesiapa yang berminat,daftarkanlah diri anda dengan segera sebelum kaunter ditutup sebagaimana tahun-tahun yang sudah..For further info,do visit its official website at http://ppimi.org/puisi08/.

Mari kita BERPUISI beramai-ramai di Ireland :)



Regards,
yang baru mendaftar sebentar tadi,hehe..


5 comments:

salam

arap dpt dikongsi modul yg digunapakai utk puisi.. Saya nk kmpul modul2 tbaik.. lmbat lg kan..ke ada Ahmad Faisol Harun punya blog.. saya nk mmnta sdekah dr dia.. huhu.. kalu ada la.. taukan ahmad faisol? Kalu tukang promot xtau, xtaula saya.. hehe..

 

nak g...
tp jauh sgt...hukhuk

 

adham:u can contact the puisi committee directly through websites and ask for modules.Saya kenal Faisol,tetapi tak pernah berhubungan dengannya..

kay2:kalau akak jenguk testimonial yang ditinggalkan di website ppimi,ada bekas peserta dari Australia yang turut serta ke program puisi lepas.Mantopss!Rasanya hemisphere selatan should be in summer while nosth hemisphere in winter,isn't it?So,time nih buleh je nak berjalan2 ke UK selain balik ke bumi Malaysia,hehehe~

 

emmm, dah cari contact email puisi tp xjmpa.. xpela, sya try cara lain.. mngkin sya fly ke ireland cari faisol kot lps raya ni.. hehe.. tabung sape plak nk dpecahkan kali ni? :D

 

icic,xpela..saya kenal je dayah partner in crime faisol,dan a few committee yang lain..inshaAllah,nanti saya tya2kan(kalo ingatla,ehe)

uiks!nak mai ireland betoika??hurm,kalau kamu mahu sambung study ke UK/Eire,boleh je saya bagi contact person UK/Eire to help you out