Teori R.A.H.M.A.N.

Pernahkah anda mendengar teori ini ?

Saya masih ingat,teori ini amat popular ketika saya disekolah rendah.Teori yang kononnya meramalkan siapa yang akan menyandang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia,mengikut susunan huruf "RAHMAN" itu.

As R denotes for Rahman ie Tunku Abdul Rahman.A for Abdul Razak,H for Hussein Onn,and M for Mahathir.Likewise,subsequent A for Abdullah Badawi dan esok hari..teori "RAHMAN" ini bakal terbukti dan disokong sekali lagi,dengan perlantikan Dato' Seri Mohd Najib bin Abdul Razak selaku Perdana Menteri Malaysia yang ke-6,yang mengisi ruang huruf yang terakhir,yakni huruf N.

How coincidence!

Namun,ketahuilah bahawa di dalam dunia ini tiada yang berlaku kerana 'kebetulan' @ 'coincidence' semata-mata.Semuanya dalam lingkungan perancangan Allah Yang Maha Esa(25:2).Moga-moga kita semua terlindung daripada mempercayai perkara-perkara khurafat yang boleh merosakkan akidah Islam,ameen..




Ucapan khasku buat Pak Lah,terima kasih di atas segala sumbangan Pak Lah yang membawa kebaikan dan kemajuan kepada masyarakat secara total.Saya yakin Allah akan membalas jasa dan pengorbanan Pak Lah dengan sebaik-baik ganjaran,inshaAllah..Kepada Dato' Seri Mohd Najib,tahniah dan takziah saya ucapkan.Semoga peralihan pucuk kepimpinan ini bakal membawa kebaikan. Yang tidak mahu kebaikan berlaku hanyalah penentang tegar Mohd Najib dan kerajaan yang dipimpinnya.

Quoting Abd Kadir Jasin:

Dengan suasana ekonomi dunia yang sangat muram dan ramalan ekonomi Malaysia yang negatif, tugas dan tanggungjawab Mohd Najid sangatlah berat.

Tidak seperti Abdullah yang mengambil alih ketika ekonomi teguh dan politik negara stabil, Mohd Najib mewarisi ekonomi yang lemah dan politik yang kucar-kacir.

Kalau Mohd Najib berjaya menstabilkan ekonomi, mengurangkan kesan kemelesetan ke atas rakyat jelata dan mengembalikan kewarasan politik, dia akan dikenang sebagai penyelamat.

Tidak ada Perdana Menteri sebelum ini yang mengambil alih pemerintahan dalam suasana yang serba tidak kena seperti yang akan terbeban di atas baju Mohd Najib.

Now I wonder, teori apa pula yang akan muncul selepas ini??




12 comments:

for MCA presidential seats pun ada similar theory;

T. L. x, T. L. x, T. L. x

yang x tu bertukar-tukar...

check it out...

Tun Tan Cheng Lock
Tun Dr. Lim Chong Eu
Dr. Cheah Toon Lok
Tun Tan Siew Sin
Tan Sri Lee San Choon
Datuk Dr. Neo Yee Pan
Tan Koon Swan
Tun Dr. Ling Liong Sik
Datuk Seri Ong Ka Ting
Datuk Ong Tee Keat

 

we'll see how effective Najib's stimulus package that costs us RM 67 billion. billion,not million to save the economy. as one of the parameter to judge. hehe. tibe2 sy pulak yg rase bdebar bile berPM baru. Mengalahkan PM tuh. haha

 

and recently Ong tee keat broke the jinx...

 

Osteocytes:

sikitla....tak perasan pula selama ini ada teori untuk MCA presidentials seats.One of my friend suggests,lepas ni mungkin muncul Teori RAZAK pula..

anisucop:

let's hope and pray for the best!moga2 perancangan Dato' Seri Najib membawa kesan positif dalam mengstimulatekan economy Malaysia,seterusnya menyelamatkan 26 000 rakyat Malaysia yang telah kehilangan pekerjaan disebabkan krisis ekonomi.

Seorang kawan Intan bercerita,bahawa ayah sahabatnya telah dibuang kerja dan keluarga mereka hanya tinggal lebih kurang 8 bulan sahaja untuk hidup dengan menggunakan duit simpanan mereka..We have to reach rakyat yang hidup susah like them.

Jom balik Malaysia cepat2 bantu mereka yang memerlukan!

 

mungkin ramai tak setuju...tp sy rasa dia patut diberi peluang kedua...sebab kalau ikut keadaan sekarang(mengikut pertimbangan sayalah)...persengketaan jelas tak membawa sebarang manfaat bahkan akan melumpuhkan lagi negara yang kian parah

p/s: anyway sy penyokong pas.terus membangun bersama islam.Takbirr!!!

 

Everybody deserves a second chance,itupun...kalau dia bertaubatla.Haha..and true..persengketaan secara generalnya lebih banyak membawa keburukan dari kebaikan.

Namun,at the same time,kita perlu juga melihat kenapa persengketaan itu timbul terlebih dahulu.Apa yang menjadi kerisauan disini adalah apabila negara dipimpin oleh mereka yang tidak layak.Sungguh,tunggulah saat kehancurannya...

Kalau dahulu,kita dengan gembiranya boleh mandi di sungai,memanjat pokok,keluar rumah b'main dengan kawan-kawan,etc untuk jangkamasa yang panjang.Sekarang,rasanya anak-anak kecil perlu ditemani orang dewasa jika mereka ingin keluar bermain di luar rumah.

Lihat bagaimana nikmat keselamatan,keamanan,kebebasan etc ditarik oleh Allah SWT sedikit demi sedikit dari kita..Astaghfirullah,moga Allah mengampun dan memberi petunjuk kepada kita untuk tetap di jalan yang benar.

PS:Sedang menghitung hari untuk pulang ke Malaysia for good.Sungguh berdebar rasanya melihatkan cabaran-cabaran di Malaysia sekarang...

 

Mungkin teori MAHATHIR pulak kot. hehe.. hasil borak2 ngan shbt2, kami bjya mengandaikan teori ini sudah pun bermula dgn perlantikan Mohd Najib sbg PM ke 6. M for Mohd Najib dan PM ke 7 dalam andaian kami ialah Abdul Hadi. agak2 ok tak? :)

 

Ahhh,Teori MAHATHIR should be interesting!

M might stand for Mohd Najib..It may represent Mukhriz Mahathir too.Almaklum,ayahandanya sudah kembali pada UMNO,maka tidak mustahil untuk perkara ini terjadi jika the reason why Mahathir rejoins UMNO sebab nak selamatkan Mukhriz setelah kalah dalam pemilihan ahlijawatankuasa UMNO yang baru tempoh hari.

Wow..it's all about strategy!Moga Allah mengembalikan keberkatan dan nikmat keamanan kembali kepada Malaysia..

 

salam....

yea, its sound very intereesting when discussing about all the things that just a theory, not a fact...
but from theory laa jd fact.... hehe... nice2...

salam ziarah ... *thinking*

 

Ada banyak teori yang praktikal,namun bukan semua teori boleh dipraktikkan dalam kehidupan.But it can be an indicator or maybe a guideline for us(or even an entertainment like this one!)

Though some theories are interesting,they can be annoying too,haha..[pandangan seorang pelajar jurusan bisnes]

Thank you for visiting :)

 

"m" untuk muhyiddin yassin, sian die.....lama da berhajat tu..:)

 

haha,ada terfikir gak M untuk Muhyiddin Yassin.M for Mahathir again?I don't think so...

Now,let's go for the letter A...This is more interesting!

A = Anwar?or is it Abdul Hadi??atau mungkin...Ali Rustam??hehehe!

and H..maybe Husam Musa??

Eh,eh...seronok pulak main teka-teka ni...kerja courseworknya belum siap,adehhh..Doakan saya~