Still...Tak Percaya!

Erm,where and how should I start??I just came back from the NISE event in Leeds.I really had great fun with Soutunnisa' members in spite of the pressure in memorizing my part of rapping yang selalu tersasul.Siap terbawa-bawa ke mimpi lagi,aduiii!Maka,masuklah ia dalam kategori mimpi ngeri for me beberapa hari ini before NISE,haha!

Alhamdulillah,we manage to win the first place for this nasyid event.It was totally unexpected,as I assumed that yang paling cantek kitorang boleh dapat pun tempat ketiga considering other participants yang semuanya hebat-hebat belaka,especially Fathunnajeehah(Newcastle) dan Tukang Fiqir(Leeds).I adore them the most!They really rawks!

Basically we sang 2 songs:

1.We Will Not Go Down by Michael Heart;dengan menggunakan video dibawah untuk ditayangkan sempena persembahan[with some alteration,of course!].Credit to Tenuk for the help on the vid.



2.Standing In The Eyes Of The World;versi yang dinyanyikan oleh Too Phat,VE,Ruffedge,KRU,Shazzy,Phlowtror,dan Ella,again with some alteration untuk menjadikannya lebih tertib,sopan dan bermesej.


Standing In The Eyes Of The World - Too Phat, VE, Ruffedge, Kru, Shazzy & Phlowtron

Sekalung tahniah buat semua peserta nasyid yang lain yang sangat bersemangat dan turut memberikan saingan sengit.Seriously,I still feel like tak percaya that our team won.Haha..

Tahniah dan terima kasih juga ditujukan buat komiti NISE as the event improves a LOT compared to last year,good job people!To our beloved supporters :Suraiya,Maryam,El,Hana,O-hanna,etc,terima kasih sangat-sangat di atas tunjuk ajar dan sokongan padu yang diberikan.Kepada para juri dan hakim yang dikasihi,thank you.Wakiki~ :P

Last but not least,to Soutunnisa' team members,I truly enjoy practising and spending my time with you guys.

All praise belongs to Allah.NISE is an alternative platform for muslim women to show their talents in music and singing.As NISE 2009 director,Cik Ain Jailani has said,nasyid should serve the purpose of spreading Islamic values,to inculcate good moral values and habits and stress the importance of religion and allegiance to nation.Both the lyric and the melody of nasyid should not only entertain its listeners,but also bringing them to explore and examine themselves and their thoughts,and bring forth its purity.

Oh,by the way..sekali lagi ingin saya tegaskan disini.Except for Cik Irina yang mengiringi kami dengan keyboardnya dan Fatirul selaku wardrobe manager,we all sing ok..what I mean here is nyanyi sorang-sorang.Namun,tidak dinafikanlah,di antara semua ahli Soutunnisa',suarakulah yang paling cacat sekali~



Teknik bajet-menakutkan-peserta-peserta lain:pakai jumper universiti




Soutunnisa' from left:Izzy,INT,Wani,Fatirul,Nedhu,Zaf,Irina



Ema 'terpaksa' dihantar pulang kerana tidak mendapat undian yang secukupnya dari para penonton(bajet cam AF,haha!)



Antara komiti NISE 09.Great job peeps!

InshaAllah,seterusnya Sheffield Malaysian Student Association will be organizing Weekend In Sheffield comprising Sheffield Games on the 14th of March and Nashid Extravaganza 2009 on the 15th March.For further info,do visit their website at http://smsa.org.uk/.

Sheffield Games:



Nasheed Extravaganza 2009

http://smsa.org.uk/wp-content/uploads/2009/01/next09.jpg

Haa,bercakap pasal Akbar,lagu blog Cik Intan sekarang-Manusia Lupa adalah dendangan pakcik ni.Beliau juga merupakan artis yang menyanyikan lagu "Ku Berlari" yang seringkali disiulkan oleh teman-teman Cik Intan.

Peringatan buat kawan-kawan semua khususnya kaum hawa yang ingin menghadiri NEXT 09,sama-samalah kita perbetulkan niat sentiasa supaya niat tersebut tidak terpesong atau terlencong yer,ehem..inshaAllah..

So,jomlah datang ke Sheffield beramai-ramai nanti ye?Cik Intan,Cik Zaf dan Cik Diana juga akan mengadakan jualan cendol dan desserts sempena Sheffield Games nanti,hehe..Mari Mari Mari~



12 comments:

Salam Kak Intan!

waaa! TAHNIAH!!!

Oh, agak sayang saya miss the event. Sure menarik.

Ada recording x? Kalau ade, nak! ;)

Again, tahniah to all Soutunnisa' members. Nanti bole la invite buat persembahan kat Bath. ;)

and also, TAHNIAH to the organiser of NISE'09, Kak Ain and the gang.

p/s: suka dengan teknik psikologi yang digunakan "Teknik bajet-menakutkan-peserta-peserta lain:pakai jumper universiti"

(^_^)

 

Sama cam Sya (hehe..cam tak kenal :P), saya..saya..saya.....

sangat meminati soutunnisa'!!! >.<

hahaha terer kan kita sya, tak dengar lagi pun dah boleh minat dah

kak..... ;( mau dgr..cam nak nangis spanjang ari smalam sbb x dpt join. huks~ mesti ada record punya kan? kalo ada dvd rakaman pon saya mau beli!

non malaysian pun join kan. hish. best betul

 

By the way, SYa, dengar tu!
Cendol idaman kalbu akan muncul lagi dekat Sheffield! JoM jom jommmmmm!!!

 

Salam wbt

To Peminat Soutunnisa',Kipas susah mati Soutunnisa' dan Peminat cendol sutera klasiks:

video ada direcord,tapi tak tahu macam mana nak bagi kat korang.for sure,ia takkan diupload ke dalam internet-youtube,facebook,blog etc..

akak rasa cam nak melekat kat dinding macam cicakje bila tengok video tu balik.malunye...haha!

anyway,thn ni malaysian je yang participate.menariknya,postgrad pun ada yang sporting,turut serta untuk menyertai NISE tahun ini.

Tak dapat datang NISE tahun ini,maka datanglah yang tahun depan pula yer :)NEXT pun ada lagi..jemputla datang meriahkan majlis (macam akak pulak jadi tuan rumah,hehe)

 

huhuhuhu...kak intan saya juga tidak percaya....

kak int,jgn lupa ingatkan wani,entry NISE untuk blog...
saya nye usrah valentine....he3,on the way k...

 

haha...teringat dialog kita berdua time MC nak umumkan pemenang utama.awk ingat x?tambah tolaknya lebih kurang camni:

INT:nedhu,perasan tak..kita diapit pemenangla..haha!(the kilts yang mendapat tempat ketiga berada di depan,manakala wardatussafiya yang mendapat naib johan duduk di meja belakang kita pada ketika itu)

Nedhu:Haahla kak...

MC:Anda nak tahu siapa juara bagi NISE 2009?!!!(diiringi bunyi2 ketukan meja bertalu-talu macam dalam sidang parlimen)

Nedhu:Tak nak tahulaaa (suara ala-ala kecewa.muka moyok)

INT:Hahaha..(nada pasrah and nak tergelak tengok aksi Nedhu)

MC:Soutunnisa'!!!

INT:AAAaaa??!Biar betik?!!

---------------------------

anyway,nnt akak bagitau wani.baguih nooo nedhu.teruskan usaha murnimu menulis laporan santai BG.Mingguni supposedly ada Santai BG lagi.Maybe utk usrah kita mingguni,kita fokus untuk meriahkan IAW.ye dok?:D

 

salam kak intan payungku...
tahniah tahniah n tahniah ^_^
bile nak wat kenduri??hehe

 

baaaaaaaaaik!!
aktiviti IAW banyak...nak datang sume agak mustahil la utk kita sume...mungkin kita boleh bincang sume tajuk...untuk bagi brief idea dan boleh la masing2 decide mana yang boleh pg...tak gitu??

 

cikgu cumel:

aiseh cikgu...u sejak haritu lagi demand kenduri ni.haha!meh akak masak nasi goreng untuk kamu kat umah ni.kita buat 'kenduri' 2 or bbrp org je,boleh?haha...

anyway,terima kasih ye cikgu.sudi datang jauh-jauh untuk memberikan sokongan kepada kami.hehe..

Anonymous:

Agakla..hurm,suraiya should know better about the programmes since she is one of the co-ordinator of the event.

Santai BG kena at least hadir at least 2 of the talks la kot.hehe..

PS:Tak sabar nak makan-makan potluck hari selasa ni di 36,Beeston Road,Dunkirk,yeahooo~ :D

 

tahniah korang! =)

datang ye weekend at sheffield =p
ajak kwn ramai2...

 

Aduhai Saliha..

terima kasih kak..saya dah reservekan tarikh awal-awal lagi untuk ke Sheffield sempena NEXT 09.Anak-anak buah saya pun ditarik sama,haha..

jumpa di sana nanti~

 

salam

baru prasan, ada ex clssmate sya, mse dip kat kuis msuk next08.. izzaki nmneya.. dia stdy kat leeds kalu xclap.. dia ahli kump nurirsyad singapore.. mmg kaki nasyid.. sya dah agak dia msti ada ikt next ni.. dah ade bkti pun..

cameraman yg shoot trus zoom kat dia je( (mnit 2:53).. bnggo den sbg shbt lma.. hehe

sje je.. xde koja.. tht's why mmbelek2 entri2 lme cik intan..

gud luck interview ye..